Amúlt havi számban bemutatott SAL demoautó részegységeit mutatjuk be részletesebben írásunkban. Ezeket a rendszerelemeket egyterű, kis vagy középkategóriás autókba, minőségi zenehallgatásra ajánljuk.
FELHASZNÁLHATÓ KOMPONENSEK:
|
|
SAF 2070-es univerzális autós erősítő (16 900 Ft)
Kétcsatornás, kimenő teljesítmény: 2x120 W (2 ohm), 2x70 W (4 ohm), hídba kötve: 1x220 W (4 ohm). Háromféle hangváltó-üzemmódban használható: aluláteresztő, széles sávú és felüláteresztő, ahogy az adott rendszer megkívánja. Szabályozható a vágási frekvencia, így tökéletesebb a beállítás. |
|
|
|
AHP 13S kétutas autóhangszóró-szett (9 990 Ft)
Hangszórókészlete : 13 cm-es, polipropilénmembrános kickbass + 0,5"-os mylardóm magassugárzó, a hozzá konstruált hangváltóval. Az AHP 16S szett (11 990 Ft) tökéletesen megegyezik a 13-assal, csak a mély-közép membránja nagyobb méretű. |
|
|
|
SXA sorozatú mélysugárzók
Legfőbb ismertető jegyük az alumíniummembrán. Az első két szám a hangszóró átmérőjét, a második két szám a mágnes súlyát jelzi (Oz). Az SXA 2030-as (6 590 Ft), 2540-es (8 790 Ft), 3050-es (10 990 Ft) akár önálló hangszóróként (ízlés szerint készíthettek hozzá egyedi doboz), vagy szubcsőben (XB-8: 13 990 Ft, XB-10: 15 990 Ft, XB-12: 19 990 Ft), vagy zárt ládában (CX-10: 11 500 Ft, CX-12: 14 900 Ft) kapható a SAL cégnél. |
|
|
|
Lehetőség szerint természetesen mindig a legnagyobb (16 cm-es) átmérőjű hangszórót és szubot használjuk, mert ezektől várható a legjobb eredmény. Az AHP komponens szettek kiválóan használhatók fejegységről hajtva, mert kis teljesítménnyel is dinamikusan szólnak.
A hangszórók durván 15 órányi bejáratás (normál zenehallgatás) után érik el 100%-os hatásfokukat. Sokat javít a kickbass-tartományon, ha az ajtó némi szigetelést, rezonanciacsökkentést kap. Az ajtószigetelés bitumenlap és/vagy különböző zajcsillapító anyagok felhordásával történhet. (Nem ajánlatos a purhab és a szivacs, mert ha az ajtóba víz kerül, azt felszívják, a folyamatos nedvességtől pedig rövidzár is keletkezhet).
A magassugárzó elhelyezhető az "A"-oszlopba (annak aljára), a tükörháromszögbe - egymással szemben - vagy a műszerfal két sarkára, felfelé fordítva. Ez a térképzés miatt fontos, amelyben nagy szerepet játszik a csipogók sugárzási szöge is. A szubnak is kell a járatás (kb. 15-20 óra), hogy egy kicsit kilágyuljon. A csomagtartóban helyezzük el, közvetlenül az ülés mögé.
Az erősítő bekötéséhez mindig megfelelő keresztmetszetű kábeleket használjunk, az útmutató szerint kössük hídba, kapcsoljuk a szűrőt "bass" állásba. Ezután már csak a potmétert (freq) kell kb. 80 Hz-re állítani, ízlés szerint használhatjuk a mélyhang-kiemelő funkciót (Bass Boost) is. Óvakodjunk a fejegységen történő, drasztikus mély és magas kiemelésektől, valamint a Loudness használatától, mert ez torz hangokhoz vezethet. A tanácsokat megfogadva a végeredmény egy jól használható rendszer, amelyen minden stílusú zene élvezhető, akár nagy hangerőn is. Nem utolsósorban pedig gondoljunk csak bele, hogy mennyibe is került mindez... |
|
|