..Hírek.. : Oettinger AUDI RS6 V8 4.2 Bitturbó |
Oettinger AUDI RS6 V8 4.2 Bitturbó
Rikeed 2004.06.17. 10:51
OETTINGER AUDI RS6 V8 4.2 BITTURBÓ
A német Oettinger tuning cég ezúttal egy igazán komoly gépet választott a legújabb tuning programjának alapjául, amely nem más, mint egy 450 lóerős, 4.2-es V8-as biturbó RS6-os Audi. Teljesítményét első lépésben 500, majd később 540 lóerőre tornászták fel a cég mérnökei, amelyet már 6000-es fordulatnál lead az autó.
A megnövekedett teljesítmény miatt számtalan változáson ment keresztül az Audi. Először a kipufogó rendszert cserélték le két 75mm-es átmérőjű dupla krómvégződésű 70mm-es sport rendszerre. Ezután következhetett a befecskendező rendszer cseréje, valamint állítottak egy picit a turbónyomáson és természetesen a vezérlést is hozzáhangolták a megváltozott körülményekhez. Ezekkel az átalakításokkal sikerült a 90 lóerő többletet kihozni ebből a V8-as motorból. Az 540 lóerőnél talán még többet mond az autó nyomatéka, hiszen ez az RS6-os 730Nm-t teljesít már 3000-es (!!!) fordulaton. Nagyon szívesen megtapasztalnám azért azt az érzést, amikor ez a több mint 700 Nm elszabadul. Akár egy katapult, a 0-100km/h-ás gyorsulást a gyári RS6-os 5.2 másodperces teljesítménye helyett 4.2 másodperc alatt teljesíti.
A teljesítmény megfelelő leadásához az Oettinger mérnökei a váltót is átalakították. Kérésre még a sebesség tiltást is kiveszik, és így az Audi képes lehet akár a 300km/h-ás sebesség átlépésére is. A már jól ismert szlogent követve, ami szerint az „erő mit sem ér, ha nem uralod” a teljes fékrendszer is átdolgozásra került. 380mm-es átmérőjű féktárcsák, 19”-os Oettinger-RZ alufelnik, és hozzájuk passzoló abroncsok kerültek a kocsira. A fékrendszer és a felnik egyébként látványnak sem utolsók.
Az Oettinger-nek hála ez a közel 2 tonnás Audi magába foglalja mindazt, amit egy autóban szeretni lehet: a hatalmas teljesítmény, a sportos és elegáns megjelenést, a luxust, és a kiváló menettulajdonságokat. Így lesz ez az RS6 egy brutális teljesítményű sport limuzin.
|