Rieger Golf V
Rikeed 2004.07.02. 17:28
Rieger GOLF V
Inkább az optika......
Rieger Golf V
Az ötös Golf megjelenése nem aratott osztatlan sikert. A vélemények a mai napig megoszlanak, legalább annyi ember van akinek tetszik, mint akinek nem: a Volkswagen viszont a statisztikák szerint nem lőtt mellé, hiszen az eladási adatok a sok negatív kritika ellenére is nagyon kedvezőek.
A típushoz készült számos spoiler szett mellé egy újabb verzióval jelentkezett a neves Német Rieger Tuning, amely mára szinte már minden német autómárkához gyárt tuning cuccokat. Számtalan 5-ös Golf tuningot figyelembe véve imho talán az övék az eddigi legjobban sikerült optikai program.
A Rieger, alapnak egy 150 lóerős 2.0TDI motorral szerelt változatot választott. Megfigyelhető tendencia, hogy egyre több tuning cég választ alapnak diesel autót, sokak nem kis őrömére. A turbó diesel autókból nagyon durva teljesítménynövekedést lehet kihozni igen kedvező fogyasztás mellett, sajnos azonban jelen esetben motor babrálását nem vitték túlzásba a cég mérnőkei.
A motor "tuningról" egy chip, egy K&N sport direktszűrő és egy kétszer dupla krómvégződésű sport kipufogó rendszer gondoskodik, így a gyári 150 lóerőből 171 lóerőt csikartak ki, ami azért lehetett volna jóval több is. Ezzel a mérsékelten megnövelt teljesítménnyel a 0 km/h-ról 100 km/h-ás sprintet 8,6 másodperc alatt teljesíti az autó, maximális sebessége pedig 210km/h.
Riegerék inkább az optikára gyúrtak. Először a karosszériát vették kezelésbe - talán a legszembetűnőbb a kocsi elejére applikált hatalmas légterelő és beömlő, ami igencsak egyedivé teszi az autó karakterét. Azonban ez nem csak a látvány miatt hasznos, hanem a megfelelő levegőmennyiség biztosítását is garantálja. Természetesen egy jól eltalált front még nem elég egy igazi tuning autóhoz, ezért a küszöbök és a hátsó spoiler is cserére szorultak. Felkerült egy pár szemöldök, eltüntették a jeleket és mindent színre fújtak.
Természetesen a megfelelő úttartás, kanyarstabilitás és a sportos vezetési élmény kedvéért futóművet is átalakították, ennek jegyében KW sport lengéscsillapítók kerültek az autóba, melyeknek köszönhetően hősünk már igencsak súrolja az aszfaltot. A kocsi alá pedig gyönyörű, 19”-os alufelnik kerültek, elöl 235/35, hátul 265/30-as Dunlop SP9000-res abroncsokkal.
Összefoglalva a Rieger 5-ös Golfja optikailag gyönyörűre sikeredett, és azért teljesítmény sem kutya. De akkor már lehetett volna nagyobb is az a kutya :P
|